ŠC | STŠ | SG | SESGŠ | VSŠ | MIC | IOD | ENG
Dijakinje 3. letnika smeri frizer so se v okviru mobilnosti odpravile na Slovaško. Učiteljici Metka Hegler in Andrejka Grahek sta jih spremljali na njihovi poti. 4 dekleta bodo 4 tedne spoznavale slovaško kulturo, njihov jezik, si izmenjale izkušnje s slovaškimi dijakinjami in spoznavale državo. Kaj vse so se naučile lahko spremljate na njihovem blogu:
Dijaki 2., 3. in 4. letnika STŠ in SG so se odpravili še na spomladanske mobilnosti, ki so potekale v Belgiji in v Italiji.
V Belgijo sta dijake spremljali učiteljici Maja Arh in Alenka Potočnik Zadrgal. Dijaki 4. letnika so bili v Belgiji nastanjeni pri družinah, ki so jih toplo sprejele.
V mesecu oktobru in novembru so se na opravljanje prakse v tujini odpravili tudi dijaki SESGŠ, ki pa so potovali v Plymouth, Anglijo in Valletto na Malti.
Njihova praksa je trajala kar mesec dni, kjer so opravljali delo v različnih podjetjih v svoji stroki.
Njihove izkušnje in progode lahko preberete na blogu:
https://sesgsanglija2018.wordpress.com/ za ANGLIJO in
https://maltablog18.wordpress.com/ za MALTO
Dijaki, ki so se uspešno prijavili na razpisu projekta "Nadgradimo znanje z izkušnjami" preko katerega bodo opravljali prakso v tujini so v mesecu oktobru odšli na Dansko, v Estonijo in v Italijo.
Dijaki Srednje tehniške šole, Šolskega centra Kranj so se odpravili na opravljanje prakse v Italiji. V Modeno sta jih odpeljala učitelja Matic Ržek in Lovro Mohorič, kjer jih je lepo sprejela koordinatorica Cecilia. njihove dogodivščine in potek prakse lahko spremljate na njihovem blogu: https://modena.splet.arnes.si/
V skladu z načrtom je potekal mednarodni sestanek vseh vključenih članov projekta v Barceloni od 24. 10. do 26. 10. 2018. Sestanka sva se iz Slovenije udeležili ga. Helena Cvekel (BSC ¬– regionalna razvojna agencija Gorenjske) in ga. Lidija Grmek Zupanc iz Šolskega centra Kranj, VSŠ.
Ključna vprašanja, katera smo obravnavali na sestanku: pomen lokalnih razvojnih agencij v okviru socialne in ekonomske razvojne strategije, vloga poklicnega in strokovnega izobraževanja v lokalnem razvoju, vloga usposabljanja in zaposlovanja v lokalnem razvoju.
Ključni cilj projekta je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V ta namen bomo v sodelovanju z razvojnimi ter implementacijskimi gimnazijami in konzorcijskimi partnerji razvili, preizkušali in implementirali modele, ki bodo omogočali učinkovito umestitev kompetence podjetnosti v gimnazijski prostor in s pomočjo katerih bodo gimnazije celovito razvijale kulturo podjetnosti v kontekstu interdisciplinarnosti in povezovanja z okoljem.
SESGŠ se je 1. 6. 2017 kot razvojna šola pridružila projektu Bralna pismenost in razvoj slovenščine – OBJEM (ozaveščanje, branje, jezik, evalvacija, modeli), ki bo trajal do 30. 6. 2022 in ima 4 delovne time, zadolžene za spodbujanje razvoja bralne pismenosti in slovenščine ter širjenje inovativnih pristopov pri poučevanju znotraj ožjih vsebinskih področij:
Projekt Inovativna učna okolja podprta z IKT je odgovor na izziv, kako razvijati kompetence in udejanjati prožne oblike učenja v sklopu vseživljenjskega učenja. V tem procesu se na novo redefinira vloga vseh udeležencev, od učencev do strokovnih delavcev in ravnateljev. Poudarek je na uporabi mobilnih naprav, s katerimi lahko podpremo različne učne strategije, razvijamo nove kompetence s področja tehnologije in uvajamo elemente formativnega spremljanja. Inovativna učna okolja predstavljajo kontekst, znotraj katerega se odvija učenje v najširšem smislu in povezujejo učence, vsebine, učitelje, vire, organizacijo in pedagogiko. Vključevanje individualizacije in personalizacije učnega procesa omogoča enakopravnejše vključevanje vseh učencev in dijakov v učni proces.
STŠ je vključena v projekt kot razvojna šola, kjer učitelji v poučevanje vključujejo inovativno pedagogiko 1:1 po metodologiji 21. korakov, ki jo ob izkušnjah projekta še nadgrajujejo Učitelji in učiteljice se aktivno udeležujemo izobraževanj in usposabljanj na temo IKT pri pouku ter s svojimi prispevki sodelujemo na domačih in mednarodnih konferencah. Kot rezultat projekta bomo udejanjili inovativna učna okolja, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno –vzgojnega procesa od načrtovanja od vrstniškega vrednotenja. Svoje izkušnje delimo tudi z učitelji na implementacijskih šolah.
Globalizacija in gospodarska kriza sta na življenje mladih v EU po letu 2007 močno vplivali. Evropa se spreminja. Posledica vse večje migracije je multikulturno okolje. V spreminjajočem okolju je vseživljenjsko učenje čedalje bolj pomembno, predvsem razvoj medkulturnih spretnosti in znanj. V projektu bodo dijaki nadgradili prav to področje spretnosti in znanj. Spoznavali in uporabljali bodo orodja, s katerimi bodo bolj pripravljeni na mednarodno okolje, tako v vsakdanjem življenju kot tudi na delovnem mestu. Cilj projekta je naučiti dijake kako nadgrajevati medkulturne kompetence skozi vse življenje.
V času projekta bodo imeli sodelujoči v projektu možnost:
Pomemben del projekta je tudi razširjanje rezultatov projekta na šoli in v lokalnem okolju.
V zadnjem času se pospešeno pripravljajo novi okviri spretnosti in znanj za različne industrijske sektorje. „Okvir za sektorsko sodelovanje na področju znanj in spretnosti“ (Blueprint for Sectoral Cooperation on Skills, v nadaljevanju Blueprint) izboljšuje podatkovne zbirke o spretnostih in obravnava pomanjkanje strokovnega znanja. V okviru projekta Skills Blueprint for the Construction Industry (All.Con) bo razvit Blueprint za gradbeno industrijo. V projektu sodelujejo 3 krovne sektorske organizacije EU skupaj z 9 nacionalnimi predstavniki sektorja in 12 izvajalci poklicnega in izobraževalnega izobraževanja (24 partnerjev) iz 12 držav EU.
Blueprint bo narejen s pomočjo strategije sektorskih spretnosti (Sectoral Skills Strategy). V okviru strategije bodo združene izkušnje iz drugih pobud (tj. Build Up Skills). Predstavljene bodo s celostnim pristopom, opredeljeni bodo politični, gospodarski, družbeni, tehnološki, pravni in okoljski dejavniki, ki bi lahko vplivali na sektorske spretnosti in ponudbo za usposabljanje. Med projektom bodo razviti naslednji dejavnosti v skladu s predvidenimi aktivnostmi, rezultati, učinki in časovnico: