ŠC | STŠ | SG | SESGŠ | VSŠ | MIC | IOD | ENG
Projekt bo usmerjen v izboljševanje kakovosti poklicnega in strokovnega izobraževanja v urbanih središčih. Partnerji v projektu bodo analizirali obstoječe sisteme v svojih državah in s pomočjo primerov dobrih praks poiskali ideje in rešitve za izboljšanje sodelovanja vseh deležnikov na področju strokovnega in poklicnega izobraževanja.
Cilji projekta so:
Partnerji v projektu:
Augmented Reality oz. obogatena resničnost je nova tehnologija, ki omogoča združevanje virtualnih učinkov (slik, zvokov, besedila) in resničnostnega sveta. Uporablja se lahko na različnih ravneh, npr. pri vizualizaciji procesov ali interakcij s proučevanimi predmeti ali procesi.
Cilj dvoletnega mednarodnega projekta je preučiti možnosti didaktične rabe te nove tehnologije pri poučevanju in pripraviti spletni tečaj, kjer se bodo lahko učitelji naučili uporabljati to tehnologijo pri svojem delu. Obenem bomo v času projekta testirali različna očala, ki omogočajo obogateno resničnost in pripravili primere dobre rabe te tehnologije pri poučevanju.
Partnerji v projektu:
V dveletnem projektu "Nadgradimo znanje z izkušnjami" se bo mobilnosti udeležilo skupno 86 dijakov in 12 učiteljev. Mobilnost dijakov omogoča praktično usposabljanje v tujini (na izobraževalni ustanovi ali podjetju) v obdobju od dveh do štirih tednov. Namen mobilnosti je izboljšati znanje na strokovnem področju, boljša jezikovna usposobljenost, občutek razumevanja evropskega vidika, pridobivanje ostalih ključnih kompetenc. Prav tako je predvidena mobilnost zaposlenih, v okviru katere se izvede poučevanje in/ali usposabljanje na sorodni organizaciji PIU v tujini ali usposabljanje zaposlenih (v obliki delovne prakse ali izobraževalnega obiska na delovnem mestu/obdobij opazovanja, "job shadowing", v tujini v podjetju ali na kateri koli drugi PIU organizaciji). Mobilnosti učiteljev bodo potekale istočasno z mobilnostjo dijakov.
Predvideno je tudi 12 spremljevalnih učiteljev. Naloga spremljevalnih učiteljev je varno spremljanje dijakov na poti do organizacije gostiteljice, pomoč pri namestitvi in ogled delovnega mesta dijaka. Poleg tega si učitelji ogledajo organizacijo gostiteljico, spoznajo šolski sistem, si ogledajo primere dobrih praks, stkejo nove stike.
Partnerji v projektu smo se 22. do 14. maja 2018 srečali v Sloveniji kjer smo pregledali napredek na projektu in si ogledali primere dobre prakse na področju povezovanja poklicnega in strokovnega izobraževanja z organizacijami odgovornimi za načrtovanje urbanega okolja in privatnega sektorja na področju Gorenjske regije.
Partnerji v projektu smo pričeli z iskanjem primerov dobrih praks v domačih regijah. Partnerja v projektu Agenzia Umbria Ricerche in Barcelona Activa bosta koordinirala delo na projektu, katerega cilj je oblikovati model sodelovanja med poklicnim in strokovnim izobraževanjem ter lokalnim okoljem (občine, gospodarstvo, nevladne organizacije,…).
Uvodno srečanje je bilo organizirano v mestu Bergen (Hordaland, Norveška) 1. in 2. februarja 2018. S partnerji projekta smo vzpostavili tesnejše stike, določili natančnejše smernice pri razvoju projekta in razvili glavne usmeritve, v okviru katerih bomo delali, da bi dosegli svoje cilje. Med dogodkom smo imeli partnerji možnost obiskati tudi prostore dveh izobraževalnih središč v Sotri (občina Fjell) ter Knarvik (Lindås) in tovarno Framo v Flatøyju (Meland), v kateri so vajenci iz programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter TAF (gre za poseben certifikat, ki ga pridobijo najboljši dijaki za posebna znanja).
Ogledi in predstavitve so udeležencem uvodnega srečanja omogočila poglobljeno razumevanje primerov dobre prakse in potreb regije Hordaland. Srečanje je potekalo v zelo konstruktivnem ozračju, za kar gre zahvala našim norveškim kolegom g. Peru Nordmarku, ge. Marit Kristine Einen, ge. Sissel Øverdal ter ge. Hillevi Eliazabeth Runshaug. Srečanja sta se iz Slovenije udeležili ga. Helena Cvekel iz BSC – Regionalna razvojna agencija Gorenjske, in ga. Lidija Grmek Zupanc z Višje strokovne šole ŠC Kranj.
Naslednje srečanje projekta bo potekalo maja 2018 v Sloveniji, oktobra v Španiji, naslednje leto v Italiji, zaključno srečanje pa bo v Belgiji.
Mag. Lidija Grmek Zupanc, ravnateljica VSŠ ŠC Kranj
Naslov projekta bi se v prevodu glasil "Trajnostni razvoj mestnega okolja z aktivnim vključevanjem poklicnega izobraževanja in usposabljanja (VET v urbanih središčih)."
V okviru projekta bomo partnerji projekta iskali in razvijali nove modele upravljanja, ki bi omogočali aktivno sodelovanje poklicnih in strokovnih šol z lokalnimi podjetji v procesih urbanističnega načrtovanja, ustvarili nove programe poklicnega izobraževanja in usposabljanja, povezane z izzivi in potrebami mestnih središč, ter izboljšali sodelovanje med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja, občinami in trgom dela.
Projekt vodi in koordinira Hordaland Fylkeskommune, cilj pa je razviti nov lokalni model razvoja mestnih središč, v katerega bodo poklicne in strokovne šole aktivno vključene. Partnerji v projektu so poleg Šolskega centra Kranj še Hordaland Fylkeskommune, Agencia Umbria Ricerche, Barcelona Activa, EARLALL, Fjell Kommune, Istituto Professionale per l'Industria e l'Artigianato "E. Orfini ", Knarvik Vidaregåande Skule, Sotra Vidaregåande Skule in RRA-BSC Kranj.
S Strani BSC, poslovno podpornega centra Kranj (BSC Kranj) smo prejeli vabilo za sodelovanje na dogodku »Birmingham Policy Clinic«, organiziranem v okviru projekta Urban M. Projekt Urban M je sofinanciran v programu Interreg Europe. Poleg BSC Kranj v projektu sodelujejo še partnerji iz Španije, Portugalske, Italije, Hrvaške, Slovaške in Litve. V okviru projekta razvijajo okolje in nudijo podporo posebni vrsti infrastrukture za razvoj inovacij - "makerspace"-om oz. prostorom za ustvarjalce. V teh prostorih lahko ljudje iz različnih disciplin med sabo sodelujejo ter razvijajo nove proizvode in storitve. Primeri podobnih organizacij so: Fab Labs, Living Labs, Open Innovation Centres in medsektorski inkubatorji. Več o projektu si lahko preberete na uradni strani projekta in na internetni strani BSC Kranj.
V Vilni (Litva) je 30. 5. in 31. 5. 2018 potekala tematska konferenca »Erasmus+ programme impact on individuals in VET and HE«. Po izboru nacionalne agencije Centra RS za mobilnosti in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS) sta bili, poleg predstavnice nacionane agencije Neže Pajnič, vodje programa E+ (http://cmepius.si), vabljeni tudi 2 predstavnici slovenskih izobraževalnih inštitucij, obe iz ŠC Kranj. Nataša Kristan Primšar, vodja MIC-a (http://www.sckr.si/tsc/mic/) s svojo ekipo pokriva področje programa Erasmus+ za srednješolske izmenjave (KA1) in izvajanje partnerskih projektov (KA2, KA3), Nastja Beznik, predavateljica VSŠ (http://www.sckr.si/tsc/vss/) pa vodi izvajanje projekta mobilnosti za VSŠ - K103. Na konferenci je bilo približno 100 udeležencev iz različnih držav EU, kot so na primer Nizozemska, Litva, Hrvaška, Anglija, Bolgarija, Finska, Poljska, Ciper, Avstrija, Madžarska in druge.
V okviru projekta RISE so se naši študentje Denis Delič, Luka Artelj, Luka Demšar in Anže Plantan pod mentorstvom Primoža Kurenta in Gabrijele Krajnc udeležili mednarodnega usposabljanja "Social Entrepreneurship Training LTTA". Usposabljanje je potekalo od 18. do 22. junija 2018 v Bremnu (Nemčija). Več si lahko o usposabljanju preberete v poročilu, ki ga je pripravil Denis Delić.
Drugo srečanje partnerjev v okviru projekta RISE smo gostili v Sloveniji. Natančneje smo definirali vsa tri usposabljanja in določili datume le-teh:
Nemčija (18. do 22. 6. 2018),
Španija (26. do 30. 11. 2018),
Slovenija (1. do 5. 4. 2019).
Dogovorili smo se tudi za datum naslednjega srečanja partnerjev: 24. in 25. 1. 2019 v Španiji.
Dogovorili smo se tudi za valorizacijo in diseminacijo projekta, ki ju bomo izvajali zaradi boljše prepoznavnosti projekta in večje dodane vrednosti. Projekt lahko sledite na facebook-u.