ŠC | STŠ | SG | SESGŠ | VSŠ | MIC | IOD | ENG
Evropski svet si v svojih priporočilih od leta 2018 prizadeva za dolgoročne mobilnosti študentov. Raziskave kažejo, da imajo dolgoročne prakse v tujini jasno dodano vrednost za pridobitev posebnih poklicnih spretnosti in prečnih kompetenc (vključno s socialnimi veščinami, občutkom za pobude in inovacije ter evropskim državljanstvom). Poleg tega je vključevanje temeljna vrednota Evropske unije in prednostna naloga v programu Erasmus+.
Kljub temu letno poročilo Erasmus+ navaja, da je leta 2020 »dolgoročna mobilnost predstavljala le 8,6 % skupne mobilnosti dijakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja«, kar pomeni, da dolgoročne mobilnosti še vedno pomenijo dodatne težave/ovire pred kratkoročnimi mobilnostmi. Prav tako navaja, da je vključitev še vedno "medsektorska prednostna naloga" in da je potrebno "zagotoviti usmerjeno podporo učencem, ki so izpostavljeni tveganju, da bodo zaostajali". Prep4Pro naslavlja odgovor na obe izjavi.
Cilj je pomagati šolam poklicnega izobraževanja in usposabljanja, da pripravijo dijake, njihove starše, učitelje in partnerska podjetja na daljšo mobilnost dijakov v tujino za 3 do 12 mesecev. Posebna ciljna skupina so dijaki z manj priložnostmi.
Prep4Pro ima 3 cilje:
2) olajšati in spodbujati organizacijo in izvajanje dolgoročnih mobilnosti učencev (ErasmusPro)
3) vključiti dijake z manj priložnostmi
Tako želimo povečati zaposljivost naših učencev PIU, zlasti tistih z manj priložnostmi, in izvajati kakovostne strategije internacionalizacije.
1) izdelana strategija, vključno z vsemi orodji za izgradnjo močne, trajnostne mreže ponudnikov poklicnega izobraževanja in usposabljanja po vsej Evropi
2) knjiga načrtov (Roadmap) v 8 evropskih jezikih kot praktični okvir in vodnik za ErasmusPro, s posebnim poudarkom na učečih se z manj priložnostmi
3) izdelane komunikacijske strategije in orodja za doseganje, informiranje, vključevanje in motiviranje vsake ciljne skupine za sodelovanje v ErasmusPro.
Projektni partnerji prihajamo iz 5-ih organizacij/držav:
Šolski center Kranj (Slovenija),
GO! Technisch Atheneum Zavelenberg (Belgija),
Satakunnan Koulutuskunt Ayhtma (Finska),
BTP CFA OCCITANIE (Francija),
Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora (Španija).
Newsletter_4_Monzon_UK_Slovenia.pdf
Newsletter_3_Prep4Pro_Slovenia.pdf
Flyer_UK_Prep4Pro_Slovenia.pdf
Spletna stran projekta: (7) KA2 Prep4Pro - wechange
Spremljajte nas na družabnih omrežjih: Šolski center Kranj | Kranj | Facebook
V sklopu Erasmus+ projekta »Prep4Pro« (European project for long-term mobility of VET (Vocational Education and Training) learners), ki ga vodi Medpodjetniški izobraževalni center – MIC ŠC Kranj, je v mestu Kokemäki na Finskem potekal 3. delovni teden (work-week-3), in sicer od 13. 11. 2023 do 17. 11. 2023. Organizator in gostitelj delovnega tedna je bil šolski center Kokemäenjokilaakson Ammattioppilaitos (Sataedu Kokemäki).
Na dogodku je sodelovalo pet zaposlenih oz. delavcev ŠC Kranj, in sicer strokovna sodelavka in vodja projekta Lea Zlodej (MIC), učitelj Aleš Kozjek (STŠ), učitelj Matic Podobnik (STŠ), ravnatelj Aljaž Rogelj (STŠ) in učitelj Anin Sever (SESGŠ). Poleg ŠC Kranj in Sataedu Kokemäki so se delovnega tedna udeležili še trije partnerji v projektu, to so šolski centri iz Belgije, Francije in Španije.
Namen 3. delovnega tedna je bil prepoznavanje kompetenc dijakov (študentov), komunikacijske strategije in orodja, seznanitev z organizacijo finskega šolskega sistema in seznanitev z delovanjem šolskega centra, hospitacije oz. spremljanje praktičnega pouka strokovnih predmetov, predstavitev ŠC Kranj (STŠ & SESGŠ) dijakom in staršem, pregled dosedanjega dela, določitev naslednjih nalog v projektu.
V mestih Monzón in Barcelona v Španiji je potekal 4. delovni teden (work-week-4), in sicer od 26. 2. do 1. 3. 2024. Organizator in gostitelj je bil šolski center (splošna in strokovna srednja šola ter višja strokovna šola) Salesians Monzón (Monzón) in Salesians Sarrià (Barcelona).
Na dogodku so sodelovali štirje zaposleni oz. delavci ŠC Kranj, in sicer strokovna sodelavka in vodja projekta Lea Zlodej (MIC), Erasmus+ koordinatorica in učiteljica Aleksandra Frelih (STŠ), učitelj Aleš Kozjek (STŠ) in učitelj Matic Podobnik (STŠ). Poleg Salesians Monzón in Salesians Sarrià ter ŠC Kranj so se delovnega tedna udeležili še trije partnerji v projektu, to so šolski centri iz Belgije, Francije in Finske.
Namen 4. delovnega tedna je bil socialna integracija in inkluzija, komunikacijske strategije in orodja s poudarkom na dijakih z manj priložnostmi, premagovanje jezikovnih ovir, seznanitev z organizacijo španskega šolskega sistema in seznanitev z delovanjem šolskega centra, hospitacije oz. spremljanje praktičnega pouka strokovnih predmetov, predstavitev ŠC Kranj dijakom in staršem, ogled podjetij – možnost opravljanja praktičnega usposabljanja z delom (PUD) in pripravništva, pregled dosedanjega dela, določitev naslednjih nalog.