ŠC  |   STŠ  |   SG  |   SESGŠ  |   VSŠ  |   MIC  |   IOD  |   ENG 

Polonca Tomac Stanojev – prejemnica Kumerdejevega priznanja

20230508 174552 20230508 175043

Zavod RS za šolstvo je 8. maja 2023 podelil 6 priznanj Blaža Kumerdeja za prispevek v vzgoji in izobraževanju, s katerimi posebej izpostavlja posameznike in kolektive za odlično partnerstvo in visoke strokovne dosežke pri vzgojno-izobraževalnem delu z mladimi, poudarja njihovo pripadnost pedagoškemu delu ter vlogo pri razvoju in uvajanju novosti v vzgojno-izobraževalnih ustanovah-

Med letošnjimi nagrajenci je bila tudi gospa Polonca Tomac Stanojev, profesorica slovenščine in diplomirana literarna komparativistka, z nazivom svetnica, zaposlena v Šolskem centru Kranj (Srednja ekonomska, storitvena in gradbena šola).

Prepoznana in izbrana je bila zaradi aktivnega profesionalnega delovanja in nenehnega prizadevanja za drugačno in kvalitetnejše izvajanje pouka slovenščine, spodbujanja in razvijanja bralne pismenosti med mladimi, lepega kultiviranega izražanja in tudi pravilne rabe maternega jezika na drugih strokovnih področjih. Prav tako je bila prepoznana tudi zaradi nenehnih prizadevanj k povezovalnem in odprtem odnosu z dijaki in profesionalnosti ter sodelovalnosti med kolegi.

Na svoji profesionalni poti si je že od samega začetka prizadevala spodbujati bralno pismenost med mladimi. Zavedanje, da h kvalitetni izvedbi pouka pripomore nenehna učiteljeva zvedavost in vseživljensko izobraževanja sta jo vodila k različnim vrstam izobraževanj in usposabljanj, zlasti s področja digitalne pismenosti.

Ko je zaprtje šol povzročilo negotovost in rahlo paniko, kako nadaljevati s poukom na daljavo, je Polonca Tomac Stanojev vsa svoja znanja s področja IKT-tehnologije spretno in domiselno vključila v izvajanje pouka na daljavo, s svojim raznolikim znanjem in izkušnjami spodbujala kolege, jim svetovala in s primeri lastnih dobrih praks pomagala skozi zahtevno poučevalno obdobje. Med izvajanjem pouka na daljavo (pa tudi sicer) je didaktično domiselno in za spodbujanje sodelovalnega timskega učenja in poučevanja uporabljala spletne aplikacije, kot so Padlet, Miro, MS Forms, MS Teams, Wheel of Names, Mentimeter, Idea Boardz idr. Navedena orodja je z razvojnim premislekom in inovativnim načinom vključevala v pouk tako za popestritev učnih ur kakor tudi v specifične didaktične namene, npr. za preverjanje in utrjevanje znanja, razvijanje kritičnega mišljenja ter sodelovalno učenje in povezovanje.

Če se je na svoji strokovni poti in v didaktičnih prispevkih sprva osredotočala in raziskovala predvsem vlogo učitelja in njegovo uporabo sodobne tehnologije pri pouku, se je v obdobju zadnjih desetih let intenzivneje posvečala didaktiki sodobnega pouka slovenščine s poudarkom na uvajanju IKT, sodelovalnemu učenju in poučevanju ter timskemu povezovanju med kolegi. Zaradi omenjene razvojne usmerjenosti je leta 2016 prevzela vodenje ŠPT v projektu Bralne pismenosti in razvoja slovenščine (OBJEM).
Kot vodja razvojnega ŠPT v projektu OBJEM je navduševala s svojim zgledom in presežki, kolege je spodbujala in predvsem z resničnim premislekom pristopala k reševanju zadanih nalog in uresničevanju ciljev projekta. Razmišljala in delovala je razvojno, (samo)pobudno, inovativno, kreativno, skrbno, organizirano in pravočasno, predvsem pa zelo odgovorno.

Člane ŠPT in učiteljskega zbora je kontinuirano prepričevala in navduševala s predstavitvami svojih didaktičnih primerov sodelovalnega učenja po korakih formativnega spremljanja in uvajanjem gradnikov bralne pismenosti bodisi na pedagoških konferencah (npr. delavnica o motiviranosti za branje) in še bolj med številnimi kolegialnimi hospitacijami (v živo in tudi na daljavo).

Kot učiteljica slovenščine z veliko heterogenimi praktičnimi izkušnjami je dejavno in uspešno sodelovala tudi v delovni skupini za šolsko knjižnico projekta OBJEM.

V projektu je razvijala in preizkušala didaktične pristope za dvig ravni bralne pismenosti in ozaveščala člane PT o pomenu razvoja slovenščine kot učnega jezika. Ves čas trajanja projekta je iskale drugačne/inovativne didaktične pristope za uvajanje gradnikov bralne pismenosti in hkrati skrbela za razvijanje branja kot vrednote, kar je vedno delila z ostalimi vodji projektnih timov. Izvajala je usposabljanja za vodje in za člane PT sodelujočih vrtcev in šol, pri čemer je konkretno predstavila tudi, kako spodbujati branje med strokovnimi delavci, kar je presegalo cilje in namene projekta.

Bralna druženja, ki jih je pripravila in izvajala za člane ŠPT OBJEM, dijake in zaposlene ŠC Kranj, so bila povezovalna in sodelovalna, zato pa tudi nepozabna.

S svojimi strokovnimi prispevki je obogatila ne samo lastno publicistično dejavnost, temveč je z njo podprla in opolnomočila strokovne kolege.
Polonca Tomac Stanojev je tudi članica različnih razvojnih skupin ZRSŠ, kjer je aktivno (so)delovala oz. je še članica različnih razvojnih skupin ZRSŠ in s svojim proaktivnim razmišljanjem in delovanjem vseskozi pomaga(la) pri večplastnem posodabljanju pouka slovenščine idr. Tako je bila že pred več kot desetletjem članica e-razvojne skupine za slovenščino ZRSŠ, katere prednostna naloga je bilo uvajanje IKT v pouk slovenščine.

Polonco Tomac Stanojev odlikujejo prizadevanja po uvajanju sodobnih aktivnih pristopov poučevanja po korakih formativnega spremljanja v pouk slovenščine; nenehno lastno strokovno in pedagoško izpopolnjevanje; spodbujanje sodelovalnosti; strokovno, pedagoško in moralno podpiranje kolegov itd., s čimer občutno odstopa od ostalih učiteljev.

Njena osebna razvojna naravnost jo nenehno vodi k proaktivnemu delovanju, tudi ko se posamezne projektne idr. aktivnosti iztečejo. Vse navedeno potrjujejo in dokazujejo številne uspešno uresničene učiteljičine zadolžitve in dejavnosti, kot tudi zadovoljstvo in uspešnost njenih dijakov ter nesebična delitev dragocenih izkušenj in dobrih primerov pedagoške prakse med učiteljske kolege.

Posebna in drugačna je tudi v prizadevanjih, da nenehno išče nove načine in poti s ciljem, da bi se bralna pismenost in kultura širili kontinuirano, vertikalno in predvsem učinkovito.

Željo, da preseže ustaljene načine poučevanja, je udejanjila tudi v skupnih urah s kolegico istega predmetnega področja (slovenščine), kjer sta v oddelkih zaključnih letnikov z medvrstniškim povezovanjem po korakih formativnega spremljanja načrtovali in uresničili skupne aktivnosti za pripravo na poklicno maturo ter jih izvedbeno podprli z različnimi aplikativnimi orodji IKT za sodelovalno učenje in poučevanje.

To, kar Polonco Tomac Stanojev še dodatno odlikuje, pa so njena visoka moralno-etična načela, ki jo vseskozi spremljajo in določajo pri njenem delu z dijaki ter sodelovanju s kolegi.

vcenter2024

facebook  linkedin    slovensko english

junij 2024
ptsčpsn
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Spoštovani obiskovalec. Naše spletne strani uporabljajo piškotke. Pravno obvestilo

  Sprejemam piškotke.
EU Cookie Directive Module Information