ŠC | STŠ | SG | SESGŠ | VSŠ | MIC | IOD | ENG
1941-1945 1945-1961 1961-1981 1981-1991 1991-1995
Novo obdobje srednjega šolstva v Sloveniji pomeni začetek usmerjenega izobraževanja v šolskem letu 1981/82. Njegov sestavni del je bila skupna vzgojnoizobrazbena osnova v 1. in 2. letu srednjega izobraževanja. V šolskem letu je bilo 35 tednov namenjenih pouku, 5 tednov pa drugim oblikam vzgojnoizobraževalnih dejavnosti (proizvodna in delovna praksa, kulturne dejavnosti, naravoslovne dejavnosti ter telesnovzgojne in obrambne dejavnosti). Že vpisani učenci so nadaljevali šolanje po starih programih. Na novo vpisani učenci so začeli šolanje po novih programih.
Na štiriletni tehniški šoli smo v smeri elektrotehnik izobraževali za poklica elektrotehnik elektronik in elektrotehnik energetik, v smeri strojni tehnik pa za poklic strojni tehnik. Na triletni poklicni šoli smo v smeri elektrikar izobraževali učence za poklice elektrikar elektronik, elektrikar energetik in elektrikar motornih vozil. Strojni oddelki so v smeri oblikovalec kovin izobraževali za poklice strugar, frezalec, brusilec in orodjar, v smeri finomehanik za poklica finomehanik in urar, v smeri strojni mehanik pa za poklic strojni mehanik. Na dvoletni poklicni šoli pa smo v smeri pridobivanje, predelava in obdelava kovin učence izobraževali za poklic obdelovalec kovin.
V 1. letnik usmerjenega izobraževanja sta se vpisala 402 učenca. Po starih programih se je na tehniški šoli izobraževalo 308 učencev, na poklicni šoli pa 231 učencev, skupaj torej 941 učencev.
Učitelji so se aktivno vključevali v prenovo izobraževalnih programov in predmetnikov. Za pouk fizike, kemije in biologije so bile adaptirane in na novo opremljene učilnice s kabineti.
Potrebe gospodarstva po poklicih v elektrotehniki in strojništvu so še naraščale. Tako smo v šolskem letu 1983/84 izobraževali v oddelkih mladine in odraslih že nad 1300 učencev. Pouk je potekal v dveh izmenah in v popoldanskem času tudi v najetih prostorih Gimnazije v Kranju. Telesno vzgojo so imeli učenci v telovadnici Športnega društva Sava v Stražišču in v Gimnaziji Kranj. Prostorska stiska se je kazala tudi pri praktičnem pouku. Prostori in oprema delavnic niso več ustrezali varnostnim predpisom za izvajanje izobraževanja. Na neustreznost prostorov in zaostanek v učni tehnologiji so opozarjali tudi svetovalci Zavoda za šolstvo. Prostorsko problematiko šole so obravnavali upravni in strokovni organi šole, podjetja Iskra in občine. Skupna podpora vseh je pripomogla k uspešnemu zaključku priprav na gradnjo nove šole. Tako so bili v letih 1980 in 1981 pripravljeni plani investicij, idejni projekti in program prostorov, v letu 1982 pa izdelan glavni načrt za novo šolo na Zlatem polju.
Gradnja nove šole na Zlatem polju
Šolo smo pričeli graditi 8. decembra 1983 in jo zaključili v avgustu 1985. Šolsko leto 1985/86 smo pričeli v novi šoli, kjer je prostora za 1400 učencev v eni izmeni in pol.
Iskra Kibernetika je prevzela vlogo investitorja nadomestne gradnje. Finančna sredstva so v celoti prispevale kranjske tovarne v skupni vrednosti 657.601.000 dinarjev. V novi šoli smo pridobili 32 specializiranih učilnic za teoretični pouk in 15 delavnic za praktični pouk ter večnamenski prostor, predavalnico, knjižnico s čitalnico, kuhinjo ter upravne in druge spremljajoče prostore v skupni izmeri 8.044 m2. Žal sredstev za izgradnjo telovadnice pri šoli ni bilo. Opredeljena je bila kot druga faza izgradnje šole.
V letih po vselitvi v nove prostore je postajala šola vse bolj moderno opremljen izobraževalni center s sodobno učno tehnologijo, ki je med drugim tudi plod sodelovanja z Iskrinimi, predvsem kranjskimi tovarnami. Posodobitev učnih procesov se je pokazala s specializiranimi učilnicami elektronike, telekomunikacij in elektroenergetike, ki omogočajo eksperimentiranje in vaje učencev ter demonstracijske prikaze učiteljev. Učenci so začeli uporabljati sodobno merilno opremo. Za pouk strojništva smo tehnološko učilnico opremili z računalniško vodenimi obdelovalnimi stroji, učilnico za krmilje in regulacije pa z didaktičnimi elektropnevmatičnimi kompleti. Z računalniki smo opremili računalniško učilnico. V knjižnici smo uvedli poslovanje z računalnikom, kar je pomenilo oranje ledine pri posodabljanju srednješolskih knjižnic.
Šola na Zlatem polju