ŠC  |   STŠ  |   SG  |   SESGŠ  |   VSŠ  |   MIC  |   IOD  |   ENG 

Drugo srečanje partnerjev projekta Challenger, Finspång (Švedska), 31. maj do 2. junij, 2023

Challenger logo

Challenger Co founded Erasmus EU napis desno1

 

 

 

Challenger CNGDrugo mednarodno srečanje partnerjev projekta Challenger je bilo organizirano v mestu Finspång (Švedska) od 31. maja do 2. junija 2023. Srečanje je bilo pomembno, saj začenjamo z novimi aktivnostmi, povezanimi z uvajanjem praktičnih raziskav v kurikule poklicnega in strokovnega izobraževanja.

 

Projekt CHALLENGER št. 101087414, je sofinanciran s strani programa Erasmus+ Evropske unije.

 

 

Na srečanju smo se najprej seznanili s primeri dobrih praks, ki nam jih je predstavil Andreas Bjerre Lunkeit iz Danskega tehnološkega inštituta. V delnem poročilu smo se seznanili z naslednjimi primeri: 

  • Copenhagen School of Design and Technology (KEA), Danska
  • Design Factory at the Singapore Institute of Technology, Singapur
  • Holmesglen Centre for Applied Research, Avstralija
  • Saskatchewan Polytechnic, Kanada
  • Waag Futurelab for Technology and Society, Nizozemska

Predstavniki MVI so izvedli delavnico, kjer smo razpravljali o izzivih pri ustvarjanju makerspace-a in iskali možne rešitve.

2 Workshop PersonasV okviru projekta bomo na podlagi prej omenjenih raziskav in ugotovitev razvili poslovni model za makerspace naslednje generacije ter oblikovali model sodobnega učitelja/mentorja, ki bo vzor in motivator ter bo sposoben širiti kulturo inoviranja v VET. Da bi vsi vključeni razumeli poslovni model makerspace-a in razvili svoj polni potencial, bomo za različne ciljne skupine (dijake, učitelje, vodstvene delavce) razvili modularno usposabljanje. Na tem srečanju smo v delavnicah, v katerih so bili vključeni posamezniki različnih ciljnih skupin, začeli razvijati rezultate projekta. V eni delavnici smo opredelili osebe (Defining personas), v drugi smo razpravljali o prednostih in slabostih različnih organizacijskih modelov makerspace-2 Workshop Organisation Modela (digitalni/hibridni/fizični), v skupinski nalogi pa smo raziskovali vlogo učitelja/mentorja v novi organizacijski obliki.

Med srečanjem smo si ogledali CNG. Ravnatelj in njegova ekipa so nam predstavili njihov model Innov8, ki omogoča vključevanje inovativnih načinov učenja v kurikulu. Dve študentki, Amanda Åvitsland in Filippa Wallberg, sta predstavili svoje projekte, razvite na podlagi načel Innov8.

2 Siemens Energy AB Obiskali smo tudi podjetje Siemens Energy AB, enega od lastnikov CNG, kjer izdelujejo parne turbine.

Še posebej zanimiv je bil obisk v Visualiseringscenter (VC) v Norrköpingu (https://visualiseringscenter.se/en). Namen centra je približati znanost splošni javnosti. Čeprav danes dostopamo do velike količine podatkov, je izziv pridobiti uporabne informacije iz vse te nepregledne količine podatkov. V VC podatke vizualizirajo in jih predstavijo na razumljiv način.

2 VisualisierungcenterObisk centra je brezplačen za vse (razen predstave v posebni kupolasti dvorani). Je dobro obiskan in primeren za vse generacije. Center je rezultat sodelovanja med mestno občino Norrköping (https://www.norrkoping.se/), Univerzo Linköping (https://liu.se/), Znanstvenim parkom Norrköping (https://www.nosp.se/) in RISE C-Studio.

Obisk je bil res impresiven. Na koncu predstavitve je direktorica centra, Lisa Lindgren, delila nekaj misli z nami.

vcenter2024

junij 2024
ptsčpsn
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

facebook  linkedin

 

um logo

logo ESRRa