ŠC | STŠ | SG | SESGŠ | VSŠ | MIC | IOD | ENG
Ključni cilj projekta je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V ta namen bomo v sodelovanju z razvojnimi ter implementacijskimi gimnazijami in konzorcijskimi partnerji razvili, preizkušali in implementirali modele, ki bodo omogočali učinkovito umestitev kompetence podjetnosti v gimnazijski prostor in s pomočjo katerih bodo gimnazije celovito razvijale kulturo podjetnosti v kontekstu interdisciplinarnosti in povezovanja z okoljem.
SESGŠ se je 1. 6. 2017 kot razvojna šola pridružila projektu Bralna pismenost in razvoj slovenščine – OBJEM (ozaveščanje, branje, jezik, evalvacija, modeli), ki bo trajal do 30. 6. 2022 in ima 4 delovne time, zadolžene za spodbujanje razvoja bralne pismenosti in slovenščine ter širjenje inovativnih pristopov pri poučevanju znotraj ožjih vsebinskih področij:
Projekt Inovativna učna okolja podprta z IKT je odgovor na izziv, kako razvijati kompetence in udejanjati prožne oblike učenja v sklopu vseživljenjskega učenja. V tem procesu se na novo redefinira vloga vseh udeležencev, od učencev do strokovnih delavcev in ravnateljev. Poudarek je na uporabi mobilnih naprav, s katerimi lahko podpremo različne učne strategije, razvijamo nove kompetence s področja tehnologije in uvajamo elemente formativnega spremljanja. Inovativna učna okolja predstavljajo kontekst, znotraj katerega se odvija učenje v najširšem smislu in povezujejo učence, vsebine, učitelje, vire, organizacijo in pedagogiko. Vključevanje individualizacije in personalizacije učnega procesa omogoča enakopravnejše vključevanje vseh učencev in dijakov v učni proces.
STŠ je vključena v projekt kot razvojna šola, kjer učitelji v poučevanje vključujejo inovativno pedagogiko 1:1 po metodologiji 21. korakov, ki jo ob izkušnjah projekta še nadgrajujejo Učitelji in učiteljice se aktivno udeležujemo izobraževanj in usposabljanj na temo IKT pri pouku ter s svojimi prispevki sodelujemo na domačih in mednarodnih konferencah. Kot rezultat projekta bomo udejanjili inovativna učna okolja, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno –vzgojnega procesa od načrtovanja od vrstniškega vrednotenja. Svoje izkušnje delimo tudi z učitelji na implementacijskih šolah.
Globalizacija in gospodarska kriza sta na življenje mladih v EU po letu 2007 močno vplivali. Evropa se spreminja. Posledica vse večje migracije je multikulturno okolje. V spreminjajočem okolju je vseživljenjsko učenje čedalje bolj pomembno, predvsem razvoj medkulturnih spretnosti in znanj. V projektu bodo dijaki nadgradili prav to področje spretnosti in znanj. Spoznavali in uporabljali bodo orodja, s katerimi bodo bolj pripravljeni na mednarodno okolje, tako v vsakdanjem življenju kot tudi na delovnem mestu. Cilj projekta je naučiti dijake kako nadgrajevati medkulturne kompetence skozi vse življenje.
V času projekta bodo imeli sodelujoči v projektu možnost:
Pomemben del projekta je tudi razširjanje rezultatov projekta na šoli in v lokalnem okolju.
V zadnjem času se pospešeno pripravljajo novi okviri spretnosti in znanj za različne industrijske sektorje. „Okvir za sektorsko sodelovanje na področju znanj in spretnosti“ (Blueprint for Sectoral Cooperation on Skills, v nadaljevanju Blueprint) izboljšuje podatkovne zbirke o spretnostih in obravnava pomanjkanje strokovnega znanja. V okviru projekta Skills Blueprint for the Construction Industry (Construction Blueprint) bo razvit Blueprint za gradbeno industrijo. V projektu sodelujejo 3 krovne sektorske organizacije EU skupaj z 9 nacionalnimi predstavniki sektorja in 12 izvajalci poklicnega in izobraževalnega izobraževanja (24 partnerjev) iz 12 držav EU.
Blueprint bo narejen s pomočjo strategije sektorskih spretnosti (Sectoral Skills Strategy). V okviru strategije bodo združene izkušnje iz drugih pobud (tj. Build Up Skills). Predstavljene bodo s celostnim pristopom, opredeljeni bodo politični, gospodarski, družbeni, tehnološki, pravni in okoljski dejavniki, ki bi lahko vplivali na sektorske spretnosti in ponudbo za usposabljanje. Med projektom bodo razviti naslednji dejavnosti v skladu s predvidenimi aktivnostmi, rezultati, učinki in časovnico:
Projekt bo usmerjen v izboljševanje kakovosti poklicnega in strokovnega izobraževanja v urbanih središčih. Partnerji v projektu bodo analizirali obstoječe sisteme v svojih državah in s pomočjo primerov dobrih praks poiskali ideje in rešitve za izboljšanje sodelovanja vseh deležnikov na področju strokovnega in poklicnega izobraževanja.
Cilji projekta so:
Partnerji v projektu:
Augmented Reality oz. obogatena resničnost je nova tehnologija, ki omogoča združevanje virtualnih učinkov (slik, zvokov, besedila) in resničnostnega sveta. Uporablja se lahko na različnih ravneh, npr. pri vizualizaciji procesov ali interakcij s proučevanimi predmeti ali procesi.
Cilj dvoletnega mednarodnega projekta je preučiti možnosti didaktične rabe te nove tehnologije pri poučevanju in pripraviti spletni tečaj, kjer se bodo lahko učitelji naučili uporabljati to tehnologijo pri svojem delu. Obenem bomo v času projekta testirali različna očala, ki omogočajo obogateno resničnost in pripravili primere dobre rabe te tehnologije pri poučevanju.
Partnerji v projektu:
V dveletnem projektu "Nadgradimo znanje z izkušnjami" se bo mobilnosti udeležilo skupno 86 dijakov in 12 učiteljev. Mobilnost dijakov omogoča praktično usposabljanje v tujini (na izobraževalni ustanovi ali podjetju) v obdobju od dveh do štirih tednov. Namen mobilnosti je izboljšati znanje na strokovnem področju, boljša jezikovna usposobljenost, občutek razumevanja evropskega vidika, pridobivanje ostalih ključnih kompetenc. Prav tako je predvidena mobilnost zaposlenih, v okviru katere se izvede poučevanje in/ali usposabljanje na sorodni organizaciji PIU v tujini ali usposabljanje zaposlenih (v obliki delovne prakse ali izobraževalnega obiska na delovnem mestu/obdobij opazovanja, "job shadowing", v tujini v podjetju ali na kateri koli drugi PIU organizaciji). Mobilnosti učiteljev bodo potekale istočasno z mobilnostjo dijakov.
Predvideno je tudi 12 spremljevalnih učiteljev. Naloga spremljevalnih učiteljev je varno spremljanje dijakov na poti do organizacije gostiteljice, pomoč pri namestitvi in ogled delovnega mesta dijaka. Poleg tega si učitelji ogledajo organizacijo gostiteljico, spoznajo šolski sistem, si ogledajo primere dobrih praks, stkejo nove stike.
Partnerji v projektu smo se 22. do 14. maja 2018 srečali v Sloveniji kjer smo pregledali napredek na projektu in si ogledali primere dobre prakse na področju povezovanja poklicnega in strokovnega izobraževanja z organizacijami odgovornimi za načrtovanje urbanega okolja in privatnega sektorja na področju Gorenjske regije.
Partnerji v projektu smo pričeli z iskanjem primerov dobrih praks v domačih regijah. Partnerja v projektu Agenzia Umbria Ricerche in Barcelona Activa bosta koordinirala delo na projektu, katerega cilj je oblikovati model sodelovanja med poklicnim in strokovnim izobraževanjem ter lokalnim okoljem (občine, gospodarstvo, nevladne organizacije,…).
Uvodno srečanje je bilo organizirano v mestu Bergen (Hordaland, Norveška) 1. in 2. februarja 2018. S partnerji projekta smo vzpostavili tesnejše stike, določili natančnejše smernice pri razvoju projekta in razvili glavne usmeritve, v okviru katerih bomo delali, da bi dosegli svoje cilje. Med dogodkom smo imeli partnerji možnost obiskati tudi prostore dveh izobraževalnih središč v Sotri (občina Fjell) ter Knarvik (Lindås) in tovarno Framo v Flatøyju (Meland), v kateri so vajenci iz programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter TAF (gre za poseben certifikat, ki ga pridobijo najboljši dijaki za posebna znanja).
Ogledi in predstavitve so udeležencem uvodnega srečanja omogočila poglobljeno razumevanje primerov dobre prakse in potreb regije Hordaland. Srečanje je potekalo v zelo konstruktivnem ozračju, za kar gre zahvala našim norveškim kolegom g. Peru Nordmarku, ge. Marit Kristine Einen, ge. Sissel Øverdal ter ge. Hillevi Eliazabeth Runshaug. Srečanja sta se iz Slovenije udeležili ga. Helena Cvekel iz BSC – Regionalna razvojna agencija Gorenjske, in ga. Lidija Grmek Zupanc z Višje strokovne šole ŠC Kranj.
Naslednje srečanje projekta bo potekalo maja 2018 v Sloveniji, oktobra v Španiji, naslednje leto v Italiji, zaključno srečanje pa bo v Belgiji.
Mag. Lidija Grmek Zupanc, ravnateljica VSŠ ŠC Kranj