ŠC  |   STŠ  |   SG  |   SESGŠ  |   VSŠ  |   MIC  |   IOD  |   ENG

Mednarodno usposabljanje - Social Entrepreneurship Training LTTA "RISE"

Skupna slika

sofinanciranje ERASMUS+

V okviru projekta RISE so se naši študentje Denis Delič, Luka Artelj, Luka Demšar in Anže Plantan pod mentorstvom Primoža Kurenta in Gabrijele Krajnc udeležili mednarodnega usposabljanja "Social Entrepreneurship Training LTTA". Usposabljanje je potekalo od 18. do 22. junija 2018 v Bremnu (Nemčija). Več si lahko o usposabljanju preberete v poročilu, ki ga je pripravil Denis Delić.

POROČILO: Mednarodno usposabljanje v Bremnu (Nemčija) – Social Entrepreneurship Training LTTA »RISE«
18. junij (2018) – 22. junij (2018)

1.Dan
BremenV nedeljo zjutraj, 17.6.2018, smo se študentje Denis Delič, Luka Artelj, Luka Demšar in Anže Plantan pod mentorstvom profesorjev Primoža Kurenta in Gabrijele Krajnc v okviru mednarodnega projekta »RISE« z letalom odpravili v Bremen (Nemčija), kjer smo se udeležili prvega usposabljanja. Potovanje smo začeli na letališču Brnik. Najprej smo potovali do letališča v München (Nemčija), kjer smo morali čakati slabe 3 ure na naslednji let do Bremna. V Bremen smo prispeli okoli 13. ure. Na letališču smo si najprej kupili tedenske vozovnice za mestni promet (avtobus in tramvaj). Potem smo se odšli okrepčat v lokal s hitro prehrano, nato pa se odpravili proti hotelu. Hotel so odprli šele ob 17.00 uri, zato smo vmesni prebili v bližnjem lokalu in gledali nogomet. Spremljali smo tekmo nemške ekipe na svetovnem prvenstvu v nogometu. Ko smo se nastanili v hotelu, smo odšli po okolici in spoznavali mesto.

2.Dan
RISEV ponedeljek 18.6.2018 ob 8.30 uri smo se zbrali v preddverju hotela, kjer smo se spoznali še z Nives Justin, ki prihaja iz Kovačnice Kranj ter z ekipo, ki je prišla iz Španije. Nato smo se skupaj odpravili proti šoli Wilhelm Wagenfeld. Ob 9.30 uri se je usposabljanje začelo. Najprej so nam predstavila šolo ter mesto (prosojnice, videoposnetek), nato so nas odpeljali na ogled šole.
Šola meri kar 4000 kvadratnih metrov, zato smo za ogled šole potrebovali skoraj dve uri. Nato smo se predstavili še člani projektne skupine ter se pomešali z ostalimi ekipami. Razdelili smo se v skupine po 4, kjer smo se morali podrobneje predstaviti ter opisati, kaj imamo skupnega in česa nimamo. Nato smo rezultate predstavili ostalim. Potem smo malicali v šoli in nadaljevali pogovor. Po malici smo se s tramvajem odpravili proti centru mesta in si ogledali znamenitosti.
Okoli 16-ih smo zaključili in se dogovorili, da bomo imeli skupno večerjo ob 19.00 uri. Po večerji smo se študentje iz Slovenije, Nemčije in Španije družili v parku blizu našega hotela.

3.Dan
Slika z dronomV torek 19. 6. 2018 smo začeli z usposabljanjem ob 9.00 uri. Usposabljanje se je izvajalo v Haus der Wissenschaft. Predstavil se nam je vodja projekta v Bremnu (Miguel Civera), ki nas je lepo pozdravil in nam razložil potek in vsebino usposabljanja. Začel je z Demingovim krogom, ta dan pa nam je predstavil 1. točko (Opazuj / Analiziraj), kjer smo morali opazovati okolico (svet) in razmisliti s kakšnimi problemi oziroma težavami se sooča današnji svet. Vsak je na listek papirja napisal, kaj on/a meni, da je težava sveta oziroma v našem primeru se je navezovalo na Bremen (Nemčijo). Ko smo končali s 1. točko, smo se odpravili na malico. Po malici smo nadaljevali. Kot 2. točko kroga (Določi / Izberi) nam je predstavil, kako in na kaj moramo biti pozorni ter katere težave izberemo, ki jih bomo nato reševali. Izbrali smo 4 probleme, ki se nam zdijo najbolj pomembni. Izbrane težave so bile »problem s plastiko in njeno reciklažo«. »Problem nezadostnega časa za preživljanje časa s svojo družino«. »Problem s pridobivanjem eko energije«. »Problem nezaposlenosti med mladimi«. Sam sem bil v ekipi z gospo Krajnčevo, s španskim študentom Alexom in njegovim učiteljem Hugom. Odločili smo se problem s plastiko in njeno reciklažo. Usposabljanje se je končalo ob 16.00 uri. Do večera smo imeli prosti čas, ki smo ga tako kot prejšnji dan preživeli študentje vseh treh držav skupaj ob parku. Delali smo tudi zračne posnetke z dronom.

4.Dan
Ločevanje odpadkovV sredo 20.6.2018 smo začeli z usposabljanjem ob 9.00 uri. Začeli smo s 3. točko (Ideja / Rešitev / Vodenje). Tu smo se skupine šle »brainstorming«, kjer smo zbirali ideje, kako rešiti posamezen izbran problem. V našem primeru je bil to problem s plastiko in njeno reciklažo. Nato je morala vsaka ekipa iti ven med ljudi in jih spraševati o določenem problemu in kaj si mislijo oni in kako rešujejo problem. Mi smo se odpravili do tržnice in hipermarketa, kjer smo spraševali potrošnike in trgovce, kaj menijo o ločevanju odpadkov in recikliranju, kako oni ravnajo s tem in kaj menijo, da bi se moralo spremeniti. Nato pa smo celo zgolj opazovali ljudi, kaj počnejo (če ne vedo, da se jih opazuje, delujejo najbolj iskreno). Nato smo svoje ugotovitve zapisali pod 4 kategorije. 1 - Kaj pravijo o problemu. 2 – Kaj mislijo o problemu. 3 – Kaj čutijo glede problema. 4 – Kaj smo videli pri teh ljudeh glede problema. Nato smo svoje ugotovitve predstavili drugim. Potem je sledila malica.

Samooskrbni domači rastlinjakPo malici smo začeli s 4. točko (Prototip / Realizacija / Izvedba), kjer smo izdelali svoj prototip, kako bi lahko problem pretvorili v rešitev. Naša ekipa se je odločila za nekakšen samooskrbni domači rastlinjak, ki je povezan z recikliranimi materiali oziroma eko varnimi materiali. Cevi, ki bi dovajale vodo bi bile iz reciklirane plastike. Posode bi namesto iz gline ali plastike bile kar lesene oziroma tkane vreče. V prsti posamezne rastline bi bil senzor, ki meri vlažnost in bi odprl ventil vode, ko bi bilo to potrebno. Vso zadevo se enostavno postavi na zid ob oknu. Stvar smo predstavili ostalimi.
Ob 16.00 uri smo zaključili in imeli preostali dan prost. Čas smo porabili za druženje in spoznavanje mesta.

5.Dan
Ekipa RISE SlovenijaV četrtek 21.6.2018 smo začeli ob 9.00 uri. Začeli smo s socialnim podjetništvom. Vodja projekta, Miguel, nam je predstavil socialno podjetništvo in njegove osnove. Malo za tem pa se nam je predstavil gost, ki nam je predstavil primere socialnega podjetništva v Bremnu. Za primer je predstavil park, ki so ga naredili za druženje, športne aktivnosti, učenje. Narejen je izključno z namenom, da se drugačni (revni, begunci, »ne belci«) počutijo udobno in domače. Glavni cilj podjetje namreč ni zaslužek, temveč sprememba okolice oziroma sveta. Nato smo se razporedili v skupine po državah. Vsi člani iz Slovenije smo bili skupaj v ekipi. Vsaka ekipa je zdaj morala najti in izbrati problem, ki ga bo rešila po principu naučenih metod. Ker sami že imamo takšen projekt (upravljanje invalidskega vozička z mislimi) smo v bistvu imeli že vse narejeno. Zdaj smo morali našo idejo prenesti v miselni vzorec problema in rešitve. Pri ključnih točkah smo si pomagali tudi s prosojnicami, ki sem jih jaz naredil za predstavitev projekta ostalim.
BremerhavenNato je sledila malica. Po malici smo morali napisati oziroma narisati, kako bi/bo naš projekt vplival na svet oziroma na okolico. Nato je vsaka država predstavila svoj projekt. Zaključili smo ob 16.00 uri. Takoj po usposabljanju smo odšli v obmorsko mesto Bremerhaven, ki je kakšne pol ure vožnje z vlakom proti severu. Tam smo si ogledali edino nemško podmornico, ki je preživela 2. svetovno vojno.
Bremerhaven - ekipa RISENato smo si ogledali še obalo in tudi pomočili noge v morje, ki pa je bilo presenetljivo toplo. Potem smo si ogledali še mesto.
Kasneje pa smo se odpravili z vlakom nazaj v Bremen. Nato smo odšli v hotel, se osvežili ter odšli ven v park, se družili ter imeli poslovilno zabavo.

6.Dan
Navidezna resničnostV petek 22.6.2018 smo zjutraj spakirali kovčke in z njimi odšli na usposabljanje. Ob 9.00 uri smo nato začeli še zadnji dan usposabljanja. Začelo se je s prihodom dveh gostov iz lokalnega podjetja, ki se ukvarja z VR (virtualna resničnost). Predstavila sta nam kaj to VR sploh je, čemu služi oziroma za kaj je dobro in kako oni to implementirajo na potrebe skupnosti. Po predstavitvi je lahko vsaka ekipa odšla k njima in preizkusila VR očala, ki so bila povezana na igrico, ki so jo razvili.
Sledila je malica. Po malici smo se usedli v krog in vodji projekta dali povratne informacije. Torej, kaj je bilo dobro, kaj ni bilo in kaj bi dodali.
Ob koncu usposabljanja nam je organizator predstavil naslednje usposabljanje, ki bo novembra v Valenciji (Španija). Končali smo okoli 15.00 ure, nato pa odšli še na pijačo. Za tem smo se poslovili od naših novih prijateljev in odšli na letališče. Naše letalo, ki bi sicer moralo odleteti ob 18.40 je imelo 50 minutno zamudo, tako da smo odleteli šele 19.30. Ob 20.30 smo pristali v Frankfurtu, ravno takrat pa je odletelo naše letalo proti Brniku. Zato smo bili primorani prenočiti v Nemčiji še eno noč. Letalski prevoznik Lufthansa nam je priskrbelo hotel. V hotelu smo jedli večerjo, nato pa odšli spat.

7.Dan
Vrnitev domovV soboto 23.6.2018 smo se ob 7.20 odpravili iz hotela proti letališču. Let je bil predviden ob 9.25, nato pa smo izvedeli, da ima majhno zamudo. Okoli 9.40 smo prišli na letalo, ko so nam povedali, da imajo težave s sistemom. Tako smo morali do 10.30 sedeli notri, ko smo končno odleteli. Okoli 12-te ure smo pristali na brniškem letališču, kjer smo se poslovili med sabo in odšli domov.