ŠC | STŠ | SG | SESGŠ | VSŠ | MIC | IOD | ENG
Od 23. februarja do 7. marca sta se dijaka STŠ, Dejan Marič in Aleš Zupanc udeležela mobilnosti v Belgiji. V času mobilnosti je njun mentor, Philippe Gruwier, za njiju pripravil program na osnovi njunega strokovnega znanja. Obiskovala sta tehniško šolo GTI Mortsel v mestu Anrwerpen. Spoznala sta šolo, njihov šolski sistem, sodelovala sta pri pouku in bila vključena v praktično delo na projektih.
V prvih dneh mobilnosti sta ju spremljala Aljaž Rogelj in Nataša Kristan Primšar. Ogledala sta si šolo GTI Mortsel, imela razgovor z ravnateljem g. Ronnyem Verhoevenom o možnostih nadaljnjega sodelovanja in spoznala CNC oddelek na šoli. Namen njunega obiska je bilo tudi srečanje s predstavniki podjetja Haas. Predstavili so jima delovanje enega od HTEC centrov v Bilznu. Pridobila sta veliko novih informacij in imela priložnost vzpostaviti stik z novim partnerjem na področju CNC tehnologij.
Vtise dijakov si lahko ogledate tukaj.
ŠC Kranj je bil skupaj s partnerji ČKB Blansko (Češka), Agpyme S.L. (Španija), Litostroj Power, in Fakulteto za strojništvo Ljubljana izbran v skupino za izvedbo projekta didaktičnega modela Peltonove turbine, ki bo namenjen izobraževanju dijakov, študentov in strokovnih delavcev na področju strojništva in elektrotehnike v Sloveniji - Hydro Power Plant Simulator. Podjetje ČKB Blansko je prevzelo naloge projektanta, Litostroj Power vlogo izdelovalca modela, špansko podjetje Agpyme je bilo zadolženo za področje promocije in spletnih objav. Obe izobraževalni inštituciji, ŠC Kranj in Fakulteta za strojništvo Ljubljana, sta dobili nalogo izdelave didaktičnega gradiva za izobraževalni proces ter izvedbo poskusnega izobraževanja z evalvacijo rezultatov.
10. februarja smo gostili predstavnike Državnega poklicnega zavoda za industrijo in obrt Jožef Stefan (DIZ J. Stefan) iz Trsta.
DIZ J. Stefan je slovenska srednja šola, ki je do začetka šolskega leta 1978/79 delovala v okviru italijanskega poklicnega zavoda Luigi Galvani. Nekaj let za tem, natančno 8. maja 1982 je bila šola poimenovana po znanem slovenskem fiziku Jožefu Stefanu (1835 - 1893). S šolskim letom 2010/11 pa se je s šolsko reformo začel prehod iz poklicne v tehniško smer.
Šola nudi tri izobraževalne programe, in sicer: Elektrotehnika in elektronika – podsmer Elektronika, Mehanika, mehatronika in energija – podsmer Mehanika in mehatronika ter Kemija, materiali in biotehnologije – podsmer Okoljske biotehnologije. V šolskem letu 2014/15 šolo obiskuje 116 dijakov.
Gostom smo predstavili naš center, izobraževalne programe, način dela z dijaki, ...
Izmenjali smo si zanimive informacije in se vsi strinjali, da bomo sodelovanje še nadaljevali.
V okviru programa ERASMUS+ smo na naši šoli od 11. do 17. januarja 2015 za učitelje Srednje šole za elektrotehniko Mihajlo Pupin iz Skopja organizirali strokovno izobraževanje s praktičnimi primeri na področju inteligentnih inštalacij – KNX. Program izobraževanja je vodil Aleš Bregar. Gostje so si med bivanjem pri nas ogledali našo šolo, spoznali so naš šolski sistem in način dela v razredu ter spoznali kulturne in geografske znamenitosti Slovenije.
Sodelovanje s partnersko šolo Mihajlo Pupin uspešno nadaljujemo v okviru evropskih projektov.
Dijaki SŠER Žiga Kejžar, Urban Babnik in Jure Vreček so se udeležili mednarodne mobilnosti v Modeni. Praktično usposabljanje z delom so opravljali v IKT podjetju TEL&CO in v avtomehanični delavnici Toniauto.
Spremljevalci so bili Uroš Sterle, Žiga Lausegger, Nataša Kristan Primšar in Iva Šober. Uroš in Žiga sta predstavila Šolski center Kranj, pripravila učno uro za dijake v šoli »Fermo Corni« in se posvetovala z učitelji o bodočih možnostih sodelovanja. Nataša in Iva sta predstavili delovanje MIC-a in se srečali s koordinatorjem Enricom Artiolijem in predstavnikom Energetske razvojne agencije (AESS - Agenzia per l'Energia e lo Sviluppo Sostenibile di Modena) Gianlucom Avellijem. Dogovorili smo se o nadaljevanju sodelovanja pri mobilnosti dijakov in učiteljev ter o možnostih sodelovanja na strokovnem področju.
Sodelovanje s šolo »Fermo Corni« iz Modene smo vzpostavili v okviru projekta LoCaRe (INTERREG IVC).
Več si lahko preberete v blogu, ki so ga pisali dijaki v času mobilnosti.
V sredo, 3. decembra, smo v prostorih MIC otvorili prvi HTEC center (Haas Technical Education Center) v Sloveniji. Tako je Šolski center Kranj postal prvi visokotehnološki center CNC tehnologij v Sloveniji, vključen v široko Mrežo Haasovih izobraževalnih centrov po svetu.
Listino o vzpostavitvi HTEC centra na Šolskem centru Kranj je direktorju Šolskega centra Kranj, g. Jožetu Drenovcu, podelil predstavnik podjetja Hass, g. Bert Maes.
Z odprtjem HTEC centra bomo omogočili našim dijakom in študentom še kakovostnejši nivo izobraževanja, v gorenjski regiji in širše pa bomo lahko gospodarstvu nudili najsodobnejša znanja na področju CNC tehnologij. S tem korakom smo na Šolskem centru Kranj potrdili našo vizijo povezovanja z gospodarstvom.
Članek objavljen v časopisu Gorenjski glas.
Kratek prispevek o odprtju HTEC centra na GTV.
Vabimo vas na otvoritev
Centra CNC tehnologij
v sredo, 3. decembra 2014,
ob 11. uri
Medpodjetniški izobraževalni center
ŠC Kranj, Kidričeva cesta 55, Kranj
Na ŠC Kranj smo pripravili novo izobraževanje na področju ekonomije in managementa.
V sedanjem hitrem tempu življenja, hude in neizprosne konkurence in hitro spreminjajočem okolju je za vsako organizacijo ključnega pomena zagotoviti svojo konkurenčno prednost oz. zagotoviti prihodke. V sklopu tega je nujno potrebno, da se organizacije neprestano izboljšujejo. Da to lahko izvedejo morajo odgovoriti na naslednja vprašanja:
•“Kaj spremeniti?”;
•“V kaj spremeniti?”;
•“Kako vpeljati spremembo?”; in
•»Kako doseči nenehne izboljšave«?
Poleg tega se moramo vprašati tudi na kakšen način bomo razlikovali pomembne od manj pomembnih sprememb, katere so ključne stvari, ki najbolj zavirajo zmožnosti organizacije in ne predstavljajo samo nekakšnih simptomov drugih? Kako priti do ključne spremembe, ki bo prinesla največ doprinosa? Kako vse to vpeljati v vsakdanje delo?
Odgovore na navedena vprašanja bomo iskali s pomočjo uporabe metodologije poznane pod imenom Teorija omejitev (ang. Theory Of Constrains – TOC). Teorija omejitev predpostavlja, da je znotraj vsake organizacija mnogo procesov (virov), ki so med seboj povezani in soodvisni. Na ta način se postavlja analogijo delovanje organizacije z močjo »verige«, kjer je moč celotne verige omejena z močjo najšibkejšega člena.
V dveh sklopih delavnic bomo spoznavali omejitve, ki preprečujejo doseganje boljših rezultatov organizacije. V prvem sklopu »Proces vpeljave strateških izboljšav v okolje organizacije«, se bomo osredotočili na iskanje ne-fizičnih omejitev v organizacijah, v drugem sklopu »Izboljšanje upravljanja fizičnih omejitev v organizaciji« se bomo v delavnicah osredotočili na določitev (fizičnih) omejitev v procesih, njihove soodvisnosti, sprejemljivosti in vpliv na ključne vire pri zagotavljanju rezultatov procesa (dela).
Vsak sklop traja 36 ur in je sestavljen iz devetih štiriurnih delavnic.
Delavnice bo vodil doc.dr. Tomaž Aljaž.
Prijave in dodatne informacije: Nataša Kristan Primšar, vodja MIC
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
tel.:04 280 40 45
GSM: 051 628 886
V juniju gostimo na Šolskem centru Kranj tri dijake iz Italije.
Dijaki srednje šole I.T.I.S. »Fermio Corni« iz Modene opravljajo štirinajst dnevno delovno prakso v Sloveniji. Njihov obisk sofinancira lokalna obrtna zbornica iz Modene. Samuele delovno prakso s področja mehatronike opravlja v podjetju Iskra Pro, Andriy in Redouan pa prakso s področja elektronike opravljata pod mentorstvom Jožeta Polaka in Andreja Gracelja v laboratorijih ŠC Kranj.
Dijaki prakso opravljajo v času poletnih počitnic. V Italiji so namreč šolsko leto končali že v začetku junija.
Sodelovanje s srednjo šolo I.T.I.S. »Fermio Corni« smo vzpostavili v okviru projekta LoCaRe ESA. Strokovna področja mehatronike in elektronike so skupna točka na kateri bomo sodelovanje lahko še nadgrajevali.